Od sezonu 2021 kluby futbolu amerykańskiego w Polsce rywalizować będą w Polskiej Futbol Lidze. Jest to krok w kierunku unifikacji nazw z innymi światowymi rozgrywkami oraz nowa marka na sportowej mapie Polski.
Polska Futbol Liga – taką nazwę nosić będą rozgrywki organizowane przez Związek Futbolu Amerykańskiego w Polsce. Przygotowania do startu sezonu wkraczają w decydującą fazę, a my prezentujemy oficjalną nazwę oraz logotyp rozgrywek. Co do poziomów rozgrywkowych – tutaj nie zmienia się nic względem tego, co wszyscy dobrze znamy. Pozostajemy przy czterech poziomach rozgrywkowych (odpowiednio: PFL, PFL2, PFL9, PFLJ) i mamy nadzieję, że na każdym poziomie walka o mistrzostwo toczyć się będzie do ostatniej kolejki.
Logo oraz tożsamość marki Polskiej Futbol Ligi są silnie powiązane z naszym krajem i w taki sposób nowe rozgrywki chcą być identyfikowane. Patrząc na logotyp, możemy zauważyć:
- Herb nawiązujący do granic Polski
- Powiewającą flagę Polski
- Piłkę do futbolu amerykańskiego
Skrót PFL to przede wszystkim unifikacja z ligami takimi jak: GFL, AFL, CFL, NFL. Polska dołącza do szerokiego grona krajów, w których futbol amerykański zyskuje na znaczeniu i gdzie z roku na rok zainteresowanie tą dyscypliną sportu wzrasta. Nazwa, która w łatwy sposób będzie nawiązywać do naszego kraju, a tym samym pozostanie przy schemacie znanym z innych lig, pozwoli budować markę silnych rozgrywek.
Start rywalizacji dwóch najwyższych poziomów rozgrywkowych Polskiej Futbol Ligi planowany jest na kwiecień. PFL9 zainauguruje sezon w sierpniu, a juniorzy wybiegną na boiska we wrześniu.
“Związek Futbolu Amerykańskiego w Polsce z dumą prezentuje Polską Futbol Ligę. Postawiliśmy na klasykę, tradycję i powrót do futbolowych korzeni. Nazwa PFL w naturalny sposób może być umiejscowiona obok najmocniejszych w Europie lig: niemieckiej (GFL), oraz austriackiej (AFL), nie wspominając już o kanadyjskiej (CFL), czy amerykańskiej (NFL). Bardzo istotne jest to, że skrót rozwija się identycznie zarówno w wersji polskiej, jak i angielskiej, co pozytywnie wpłynie na zagraniczną promocję rozgrywek. Logotyp zawiera pełen zestaw niezbędnych elementów łączących futbol z Polską, a jego twórcą jest Kamil Doliwa z Lunatic Agency. Przygotowania do startu rozgrywek wkraczają na ostatnią prostą. Już w kwietniu inauguracyjny kickoff Polskiej Futbol Ligi” – Dawid Biały, Prezes Związku Futbolu Amerykańskiego w Polsce.